29 Eylül 2009 Salı

Satışa 'nokta' modeli

Ekonomik krizlerin de etkisiyle müşteriyi kendi markasına ya da marketine çekmekte zorlananların imdadına 'kavram entegrasyonu' yöntemi yetişiyor. ABD başta olmak üzere dünyada birçok perakendecinin kullandığı ama Türkiye'de yeni uygulanan bu sistemle ürününüzü daha iyi satmak için reklamların yanı sıra 'satış noktaları' da birer mecra haline dönüşüyor hem de çok daha az maliyete. Bu sistemi kullanan üreticilerin satışlarının da yüzde 40'a varan oranda arttığı belirtiliyor.
Tüketicilerin satın alma kararının yüzde 75'ini satın alma noktalarında gerçekleştirdiğini söyleyen kavram yönetiminin Türkiye'deki ilk ve şu anda tek uygulayıcısı olan ICM Genel Müdürü Volkan Keskinoğlu, Kavram entegrasyonunun üretici firmaya sağladığı getiriyi bugüne kadar yaptıkları örnek bir çalışmayla açıkladı. Keskinoğlu şöyle devam etti: "Gillette bizden Oral B diş fırçasının satışını artırmak için proje geliştirmemizi istedi. Biz de kendilerine Türkiye'de diş fırçalama oranının çok düşük olduğunu ve bu işi sadece diş fırçasına indirgemek yerine entegre kavram yöntemini önerdik. Satış noktasında diş fırçası satmak yerine, ağız bakımıyla ilgili öneriler, öğretici bilgiler içeren standlar hazırladık. Marketlerdeki ürün standlarımızı değiştirdik. Bu sayede markanın ağız bakım kategorisindeki satışları yüzde 42 arttı."